as

DZIEŃ OTWARTY

Wejdź z nami do gry... Weź udział w dniach otwartych Instytutu Psychologii UŁ 6 marca 2025 roku i sprawdź czy ta psychologiczna rozgrywka jest dla Ciebie.

W planie rozgrywki przewidujemy:

10.00-12.00 - Warsztaty realizowane przez Studenckie koła Naukowe -> sprawdź ich opisy niżej 😀

12.30-14.00 - Wykład dr. Andrzeja Śliwerskiego „Dobra samoocena - Święty Graal ludzkiej psychiki” i Sesję Q&A z informacjami o studiowaniu w Instytucie

14.00-15.00 - Speed friending z osobami studenckimi

Skorzystaj z okazji i dołącz do nas.

Do zobaczenia na arenie rozgrywki - al. Rodziny Scheiblerów 2, Łódź.
Zapraszamy do zapisów na warsztaty: forms.office.com/e/j0Sgab630u

UWAGA! Warsztaty są realizowane równolegle, prosimy o wybór jednego tematu.

W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt bezpośredni z mgr Olgą Zwardoń-Kuchciak olga.zwardon@now.uni.lodz.pl lub 693-741-990

REGULAMIN

Czy praca w grupie kojarzy Ci się z chaosem i niekończącymi się dyskusjami? To może być wyzwaniem – różne osobowości, odmienne pomysły i nierówny podział obowiązków. Jak efektywniej współpracować i wykorzystać swoje mocne strony w grupie?

Podczas warsztatu:
Przyjrzysz się wadom i zaletom pracy zespołowej;
Dowiesz się, jaka może być twoja rola w zespole.
Dołącz do warsztatu i przekonaj się, że praca w grupie może być zarówno skuteczna, jak i satysfakcjonująca.

Masz wrażenie, że często robisz rzeczy wbrew sobie? Zgadzasz się na coś, czego nie chcesz, bo boisz się sprawić komuś przykrość? A może unikasz konfliktów, nawet kosztem własnego komfortu?

Brak asertywności może prowadzić do frustracji, zmęczenia, a nawet wypalenia. Czas to zmienić! Naucz się mówić „nie” bez wyrzutów sumienia i zbuduj zdrowe relacje oparte na wzajemnym szacunku.

W trakcie warsztatu:
Dowiesz się, czym jest asertywność oraz jak ją rozwijać;
Poznasz tajniki konstruktywnej informacji zwrotnej;
Poćwiczysz w grupie stawianie granic i mówienie o swoich potrzebach oraz emocjach.

Cele
dobry kontakt ze swoimi emocjami – ich rozpoznawanie i zrozumienie
zapoznanie się z konstruktywnymi sposobami radzenia sobie z trudnymi emocjami i możliwość ich przećwiczenia
umiejętność adekwatnego reagowania na bodźce, redukowanie nieprzyjemnych emocji

Celem warsztatów jest przybliżenie uczestnikom charakterystyki etapów rozwoju człowieka w cyklu życia ze skupieniem się na wyłaniającej się (wczesnej) dorosłości.

Zostaną omówione wyzwania i trudności związane z tym okresem rozwojowym w następujących sferach: edukacyjna, zawodowa, rodzinna, towarzyska, duchowa

Czym jest stres? Jakie stresory napotykamy w swoim życiu? Teoretyczne ujęcie stresu. Czy stres jest zawsze zły?
Techniki radzenia sobie ze stresem
Stres egzaminacyjny- czym jest, jak się objawia, jak sobie z nim poradzić.

W jaki sposób wspierać bliskie osoby w kryzysie psychicznym, pierwsza pomoc emocjonalna, podstawowe narzędzia komunikacyjne, zasada 4Z (zauważ, zapytaj, zaakceptuj, zareaguj).
Zagadnienia profilaktyki kryzysów psychicznych – jak je rozpoznawać, na co zwracać uwagę i jak wspierać innych.

Czujesz, że ciągle kłócisz się o to samo? Wizja pracy w grupie spędza Ci sen z powiek? Nie wiesz co możesz zrobić inaczej? Poznaj “gry psychologiczne” i przerwij błędne koło.

Cel: Zapoznanie się z koncepcją gier psychologicznych oraz Trójkąta dramatycznego
Jak minimalizować ryzyko wchodzenia w gry

Zapoznanie się z wybraną wiązką zaburzeń psychicznych

Spróbowanie swoich sił w “diagnozie przypadku” ---> uczestnicy będą poszukiwać poszlak i przeprowadzać wywiad z aktorami przedstawiającymi pewien przypadek diagnostyczny, ich zadaniem jest dopasowanie przedstawianych zachowań do przedstawionych im wcześniej kryteriów i postawienie diagnozy